Hopa hondenbrokken

Wij adviseren "Hopa" hondenvoer.  (Deze zijn bij ons altijd op voorraad)

Wij hebben gekozen voor een voer dat biologisch perfect in balans is. "Hopa"  is een natuurlijke brok, zonder kunstmatige toevoegingen. "Hopa" is een hoogwaardige voeding voor elke hond, ongeacht leeftijd en/of prestaties en ras.
Een gezond Nederlands product en betaalbaar.  Zonder kleur geur en smaakstoffen

In de loop der jaren zijn we kritischer en bewuster geworden met betrekking tot ons voedsel en laten we ons niet meer zo snel beďnvloeden door de grote multinationals. We kiezen steeds meer voor gezonde, natuurlijk en verantwoord voedsel / producten en dat willen wij natuurlijk ook voor onze hond. Door efficiënt te werken zijn de kosten lager dan bij anderen en dat is in de prijs te merken. Verschil in ras of omstandigheden vraagt niet om ander voer, maar om meer of minder voer!

(Speciale brokken voor ieder ras verwijzen wij naar het land der fabelen)

Brokken van ‘Hopa’ zijn geschikt voor alle rassen en pups vanaf 8 weken. Er zijn nog maar enkele kleine fabrikanten in ons land die zelf hondenbrokken maken.

Hopa kruidenbrok: € 30,00  (kleine verpakking 3 kg € 8,50)
Geschikt voor alle leeftijden, bijzonder voor honden met huid / darm en gewichtsproblemen.

Hopa geperste brok: € 30,00  (kleine verpakking 5 kg € 8,50)
Geperste broks voor pups, opgroeiende en volwassen honden.

Vlees-rijst brok: € 28,00
Actieve hond.

Hopa diner: € 19.50
Mix van granen en brokjes voor pups, opgroeiende en volwassen honden.

Het voer van Hopa wordt geperst. Het verschil tussen persen en geëxtrudeerd  zit in de temperatuur. Bij persen wordt de voeding met behulp van een lagere productietemperatuur geproduceerd, terwijl dit bij extruderen juist een veel hogere temperatuur is. De lage productietemperatuur bij het persen voorkomt dat ingrediënten worden aangetast of verloren gaan, iets dat bij verwerking op hogere temperaturen, zoals tijdens het extruderen, wel kan gebeuren. De constante samenstelling, de hoge zuiverheidsgraad van de ingrediënten en de lage productie temperatuur zorgen ervoor dat de stofwisseling van de hond zo min mogelijk wordt belast. Dit draagt bij aan een goede gezondheid van uw hond en is bijvoorbeeld terug te zien aan de huid/ vacht en ontlasting. Geschikt voor alle honden, ongeacht leeftijd, ras, grootte of prestatie. Bestaat uit zuivere grondstoffen en ingrediënten.

‘Dé ideale voeding bestaat niet’
De lezing van Esther Hagen-Plantinga (Universiteit Utrecht) luidde ‘Beter weten over beter eten: fabels en feiten over gezonde voeding voor de hond’. De lezingen van deze wetenschapper trokken enorm veel belangstelling. Discussies over deze vraagstelling worden op internet vaak zeer op de spits gedreven. Met de achtergronden die ik tijdens mijn lezing schetste, konden de meeste toehoorders zich goed vinden in het feit dat er niet één waarheid bestaat. En dat al naar gelang de specifieke situatie en primaire gevoeligheden van de hond verschillende voeders geschikt kunnen zijn. Wat voor de ene hond goed is, hoeft voor de andere hond niet automatisch ook goed te zijn.’

De boodschap van Esther Hagen richting fokkers, dierenartsen en kynologen die deze discussies veelvuldig voeren, is duidelijk: dé ideale voeding bestaat niet. ‘Kijk naar het dier, kijk naar zijn gezondheid en reacties op zijn voeding. Kijk tevens naar de situatie van de eigenaar, en pas de voeding aan aan het dier, en niet het dier aan de voeding.’

Voeding
Een volwassen hond heeft minder voeding nodig. Blijf je je volwassen hond voeren wat je je puberhond voerde, dan zal zijn gewicht toenemen. Hoeveel voeding je hond nodig heeft, verschilt weer enorm per hond. Voer niet klakkeloos wat er op de zak staat of wat volgens de standaard berekeningen zijn portie zou moeten zijn, maar voer op het oog. Kijk naar de voedingstoestand van jouw hond en bepaald dan of hij zo op een goed gewicht zit (en dus de huidige hoeveelheid voer kan blijven eten), of hij iets te royaal is (en dus wat terug moet in hoeveelheid) of dat hij misschien wat te schraal aan het worden is (en dus wat meer mag eten). Jan van Leuken

Hondeneigenaren die voer voor hun hond kopen zien in het schap verpakkingen liggen waarop staat: 'aanbevolen door topfokkers'.
Wie zijn toch die topfokkers? Er blijkt maar weinig over te vinden. (11-02-2017 RADER TV)

Één van die bedrijven is Eukanuba. Op hun producten prijst de slogan 'aanbevolen door topfokkers'. Eukanuba blijkt niet echt een heel concreet antwoord te hebben op de vraag wie die topfokkers zijn. Het bedrijf zegt: 'Vandaag de dag zijn onze inspanningen erkend en echo-en door via partnerschappen met de FCI, de Engelse en Nederlandse Kennelclub en andere gerenommeerde kennelclubs in Europa.'
Gratis voer voor aanbeveling. Martin Gaus is dierendeskundige. Hij zegt dat topfokkers met name die fokkers zijn die honden hebben waar twee tot drie nestjes pups per jaar uit komt. Een topfokker kan volgens hem ook iemand zijn die weleens op een show de 'beste hond van de show' had. Grote hondenvoerfabrikanten als Eukanuba, Pedigree of Royal Canin leveren voer aan heel veel fokkers, gratis of voor een zeer laag tarief. 'Fokkers gebruiken dat voer, dus dan is het aanbevolen door die fokkers', aldus Gaus. Er wordt ook gekeken naar de lange termijn. Pups die na acht weken het nest verlaten en naar een nieuwe eigenaar gaan hebben dan gegeten van een bepaald merk. Het kan aannemelijk zijn dat de nieuwe eigenaar hetzelfde voer gaat gebruiken als de fokker. Daardoor is het dan 'aanbevolen'.

Gaus zegt nog nooit een lijst te hebben gezien van een hondenvoerfabrikant waarop staat wie de topfokkers van hen eigenlijk zijn.