Hondentrainer

De wereld van de hondentraining is groot en omdat de titels ‘hondentrainer’ of ‘hondeninstructeur’ (of met een mooi woord ‘kynologisch instructeur’) zijn niet beschermd, iedereen die dat leuk vindt kan een hondenschool beginnen.

Hieronder vindt u een aantal adressen van organisaties en opleidingsinstituten die opleidingen verzorgen voor hondeninstructeurs en waar u zich bij aan kunt sluiten.

Annorlunda, APDT, Cynophilia, Dierenbescherming, DogVision, Kynotrain.,Martin Gaus hondenscholen, NVGH, O&O, Quiebus, Raad van Beheer, SPPD en Tinley

Mensen die hier een opleiding gevolgd hebben noemen zich vaak erkende hondengedragstherapeut of ‘kynologisch instructeur’. In Nederland is geen officiële erkenning van gekwalificeerde hondengedragstherapeut of ‘kynologisch instructeur’.

Een aantal eigenaren van hondenscholen hebben een licentieovereenkomst met een van de genoemde opleiding afgesloten. De Licentienemer mag de naam van de deze organisatie gebruiken. Betaald jaarlijks hiervoor een aanzienlijk bedrag en is verplicht zich aan de regels van de licentieovereenkomst te houden.

Stichting Dierenzorg heeft geen verplichtingen aan welke organisatie of instelling dan ook.

- Bepalen zelf, welke methoden we gebruiken.

- Ruim 35 jaar ervaring.

- Veel honden en baasjes mogen begeleiden

Kijken samen met u wat de mogelijkheden zijn.

- Geven eerlijke (gratis) advies.

- Respect voor mens en dier.

- Hebben een luisterend oor.

- Het beland van het dier staat altijd voorop.

- Lesgeld mag nooit een belemmering zijn.