R.Reviews en ervaringen.

Bericht schrijven >

1 | 2 volgende »

Een goede beslissing die coronastop, maar Bodi en ik zullen het missen.

Nellie van Uden - 14-11-2021 - 22:13

Bij deze doe ik even een verslag voor het trainen van Boef / moeilijke Boxer. Omdat we al een 4e Boxerpup kochten in 2014 hadden we deze niet verwacht. We hadden ook nog een oudere Boxer en dat ging geweldig goed samen en onze kleinere hond Franse Basset. Na het overlijden van de oudste Boxer is het helemaal fout gegaan met Boef. Hij kon niet meer mee gaan wandelen omdat hij in onze handen beet, en dat ging best hard. Niet omdat Boef ons echt wilde bijten, maar hier kwam het pakwerkbloed van vaders kant naar boven (dat wisten we overigens niet dat vader een pakwerkhond was) We hebben toen eerst een gedragsdeskundige in de arm genomen, maar was geen succes. We hadden toen ten einde raad contact gezocht met Stichting Dierenzorg in Schaijk. Die stelde toen voor om Boef eerst te observeren, voordat Jan een plan had. Nou het was al snel duidelijk Boef moest goed getraind worden. En toen kwam Maurenke van Stichting Dierenzorg in beeld, en dat was geweldige ervaring. Bij de eerste training liet ze al duidelijk zien wie de baas was, en dat accepteerde Boef al vrij snel. We zijn regelmatig samen met Boef gaan trainen en dat wierp echt zijn vruchten af. Ze is in totaal 6 x geweest, en de rest deed ik zelf met iedere dag te trainen. Ze doet dat echt met heel veel kennis en is streng, maar wel op een diervriendelijke manier,(dat noemen we kennis) Ik hoop dat hier heel veel honden en baasjes nog van kunnen nog van kunnen profiteren het is echt de moeite waard. ik heb een heel andere hond terug. We zijn erg blij dat we deze stap hebben genomen, . We kunnen nu weer lekker met onze Boef wandelen.

Nogmaals bedankt voor jullie kundig advies en training.
Theo en Gerry.

Theo en Gerry - 15-03-2021 - 18:05

Stichting Dierenzorg schenkt muilkorven op maat aan Hokazo in Uden.
Schaijk/Uden - Stichting Dierenzorg schonk afgelopen week twee op maat gemaakte muilkorven aan dierenopvangcentrum Hokazo in Uden. In het atelier aan de Schaijkse Louwstraat werden de korven de grootste maat verkrijgbaar, door Jan van Leuken op professionele wijze aangepast.
In het asiel zit momenteel een grote jongen; een Bully XL met de naam Scar. Hij wil nog wel eens 'bewijzen' wat een stoere vent hij is en voor ieders veiligheid besloot het beheer van het asiel hem te laten wennen aan een muilkorf. Maar zelfs de grootste maat was te klein: de riempjes pasten niet over zijn kop en om zijn nek. Een vrijwilliger van de dierenambulance nam in de hoop dat hij kon helpen. contact op met Jan van Leuken in de hoop dat hij kon helpen.
Me het oog op een eventuele verdere samenwerking in de toekomst vond Jan van Leuken het een goede gelegenheid om het Udense dierenopvangcentrum te helpen. "Zo kunnen we elkaar alvast leren kennen. "Geheel kosteloos zorgde stichting Dierenzorg voor twee op maat gemaakte muilkorven met verstelbare riempjes. Hiermee is Hokazo en natuurlijk de hond zeer geholpen.

Magriet Smorenberg - 30-01-2021 - 17:59

Bericht schrijven >