Combicursus

Inzicht krijgen in hondengedrag, wat is natuurlijk en wat niet.

Maar ook Inzicht krijgen in ons eigen gedrag: Waar geven we aandacht aan en waar niet? Inzicht krijgen in leerprocessen, hoe leert een hond? Inzicht krijgen in de lichaamstaal van de hond, wat bedoelt hij nu eigenlijk? Een hond is een sociaal dier en moet in onze huidige drukke maatschappij aan hoge eisen voldoen, hij moet kunnen omgaan met mensen, kinderen, andere honden en andere dieren. Dit gaat niet vanzelf en je zult hier als eigenaar echt werk van moeten maken.

Opvoeden is meer dan alleen maar regels stellen. Bij ons kan de pup in het beging niets fout doen, hoe fout het in eerste instantie ook lijkt. Dit vergt geduld en een beetje inzicht in puppygedrag, maar het betaald zich uiteindelijk dubbel en dwars terug. Bij opvoeden horen regels, welke regels zijn zinvol en welke al achterhaald? Als we een hond nemen dan is het belangrijk dat we ons verdiepen in de behoeftes van de hond. We vergeten vaak dat een hond ook behoeftes heeft, of het nu een pup, puber, volwassen, grote of kleine is, iedere hond heeft ze.

Voor wie bestemd
Voor pups en jonge honden.