Oprichting

18 juni 1987 richten Jan van Leuken hondenvereniging "Nieuw Schaijk" op.
Via deze hondenvereniging kregen mensen de mogelijkheid om op een begrijpelijke manier meer te weten te komen over de opvoeding van hun hond. Er was ruimte voor allerlei vragen. Veel vragen kwamen overeen met de vragen waar Jan jaren daarvoor zelf mee had rondgelopen. Na een aantal jaren draaide de vereniging zodanig goed, dat er voldoende kaderleden uit voortkwamen die de activiteiten van de hondenvereniging "Nieuw Schaijk" konden overnemen.

Op 18 oktober 1994 richten Jan Stichting Dierenzorg op.
Jan is hier met een team verder gegaan met het geven van gehoorzaamheids-trainingen en geven van voorlichting aan hondenbezitters.

Op 16-12-2007 Aaiproject.
Op verzoek van Roel Jansen (voorheen aktievieteitenbegeleider. Afd Berkenhof 1) heeft Jan van leuken het aaiproject voor de Nieuwe Hoeven in Schaijk opgezet. In 2014 is daar Vierhoven in Schaijk bij gekomen. Het op bezoek gaan met honden is een bijzondere activiteit van het Stichting Dierenzorg. Het is een activiteit waar vanuit de verzorgingshuizen veel belangstelling voor is.