Welkom

Leer als roedelleider naast je hond te staan. Dan zal je hond geen initiatieven ontplooien.

Dat was en is nog steeds de basis van de opvoedingsgedachte bij de oprichting van Stichting Dierenzorg. Geef je hond consequente begeleiding, gedraag je niet onevenwichtig of nerveus en bent vooral  eerlijk naar je hond. Bedenkt dat hij alleen maar hond kan zijn, en ook niet kan denken zoals de mens. Als eigenaar moet je de gedragscodes van je hond leren te begrijpen. De grootste fouten die mensen (nog) steeds maken is een terugkerende probleem van vermenselijking van de hond. We leren mensen in de cursus op te houden een mens te maken van een bijzonder dier: de hond.

Jan - Tonnie van Leuken.   (30 jaar ervaring)
Samen met Maurenke Verhagen verzorgen we de cursussen.

Mijn naam is Maurenke en ben 25 jaar.

Heb gestudeerd op het Helicon in Nijmegen. (Niveau 4) Ben afgestudeerd als dierverzorging en recreatiedieren. Heb stage gelopen bij een rundveebedrijf - Dierenasiel - Stichting Hulphond - Four Winds Police Dog Centre (politie honden training) - Hondenopvang Blaf en Blij - Hydrotherapie Aqua Dog Nederland (Hydrotherapie is therapie voor geblesseerde honden en oudere honden)
Inmiddels werk ik al achtjaar met veel plezier bij Stichting Dierenzorg als trainer / instructeur.

Ik hoop nog eens een vaste baan te vinden als hondentrainer. Helaas zijn er op dit moment heel veel vacatures voor onbetaalde banen.

Afbeelding invoegenAfbeelding invoegenAfbeelding invoegenAfbeelding invoegen

Wij zijn te gast bij verpleeghuis Nieuwe Hoeven in Schaijk. Hier is onze prachtige trainingslocatie.

Bij trainingen geldt; Indien wegens weersomstandigheden een lesochtend uitvalt, schuiven alle lessen een week door!

Bij welk weer gaan trainingen niet door?
Als verwacht wordt dat het de hele ochtend zal gaan regenen. Als het extreem koud is.  Als het extreem warm is.  Als het trainingsveld te nat is. Als het trainingsveld te glad is.

Wilt u ons bezoeken dan graag even bellen, whatsapp of mailen. Wij hebben dan tijd om u te woord te staan.

Wij wensen u heel veel succes maar vooral veel plezier van uw hond.

Team Stichting Dierenzorg.