Informatie KNGF

Niet denken in proplemen maar oplossen.

Heeft u een gebruikte mobiele telefoons die u niet meer gebruikt? Of lege print cartridges? Gooi deze niet weg, maar lever ze in bij Stichting Dierenzorg Looierstraat 1, Schaijk.

Van iedere zak brokken die u bij ons ophaalt doneren we nog eens extra                                      € 1,00 aan het KNGF Geleidehonden.

KNGF Geleidehonden leidt vijf soorten honden op: de blindengeleidehond, de autismegeleidehond, de assistentiehond en twee typen buddyhonden. KNGF Geleidehonden begeleidt daarnaast ook de gehandicapte baas bij het werken met de geleidehond. Het doel: meer zelfstandigheid en bewegingsvrijheid. De pups van de KNGF Geleidenhonden staan te trappelen om hun opleiding tot geleidehond of assistentiehond te starten. Maar het schoolgeld is duur.

.

Project medische detectiehonden

Honden staan bekend om hun ongeėvenaarde reukvermogen.
KNGF Geleidehonden en VUMC zijn daarom gestart met een onderzoek waarin honden worden getraind in het opsporen van darmkanker in ontlastingsmonsters. De organisaties hopen met het onderzoek aan te tonen dat de honden in de toekomst mogelijk een bijdrage kunnen leveren aan de grote puzzel van het vroegtijdig opsporen van darmkanker