Informatie cursisten

Zaterdag 24 februari gaan alle lessen door.

Bron: Jagdi, Pixabay

Bij welk weersomstandigheden gaan de trainingen niet door?
Als verwacht wordt dat het de hele ochtend gaat regenen. Als het extreem koud is.  Als het extreem warm is.  Als het trainingsveld te nat of te glad is. Veiligheid staat altijd voorop!

In de herfst en de winter is het vaker slecht weer.  In deze periode kan het zijn dat we de lessen moeten annuleren. Blijf de oefeningen die we in de les aanbieden dagelijks enkele keren herhalen (10 min). Heeft u problemen met bepaalde oefeningen neem vrijblijvend contact met ons op. We helpen u graag een handje zodat u weer verder kunt met de oefeningen. Op zich kan er in de winter bij ieder droog weertype getraind worden. Of het goed is voor onze huishonden, is een ander verhaal.

Bij trainingen geldt; Indien door weersomstandigheden een les uitvalt, schuiven we deze een week door..

Tip.
Let er op dat je de hond niet te lang stilstaat in de sneeuw of kou, hier kan onderkoeling snel toeslaan. Als het gevroren heeft dan kunnen er op de wandelpaden nog wel eens scherpe randjes ontstaan waar je hond zijn pootjes aan kan verwonden. Kijk na iedere wandeling de pootjes na op wondjes en smeer zo nodig vaseline op de pootjes. Smeer voor het wandelen de voetzooltjes ook in met vaseline of potenwax, dit voorkomt dat je hond bijvoorbeeld pekel op zijn voetzooltjes krijgt die er weer voor zorgen dat er wondjes ontstaan.

Huisdieren lopen pas echt gevaar wanneer ze onderkoeld raken. Meestal gebeurt dit doordat ze lange tijd worden blootgesteld aan kou en wind. Uw hond heeft een normale lichaamstemperatuur tussen 38,3 en 39,2 graden Celsius. Bij onderkoeling daalt dit tot onder 38,1 graden Celsius. Uw huisdier wordt dan sloom, heeft weinig eetlust en kan in shock raken. Zelf het falen van organen kan door onderkoeling veroorzaakt worden.

Geef uw pup vlak voordat u naar de cursus gaat geen of heel weinig eten.
Het is voor een pup niet fijn om met een volle maag aan het werk te moeten. Dezelfde regel geldt ook als u thuis met uw pup oefent. Laat de pup voor de les uit zodat hij zijn behoefte kan doen, maar zorg ervoor dat de pup nog voldoende energie voor de cursus overhoudt. Dit geldt ook als u thuis met uw pup oefent. Als er op het terrein toch een "ongelukje" gebeurd kunt u dat met een plastic zak in de emmer deponeren. Zorg ook onderweg dat u altijd een plastic zakje bij heeft om "ongelukjes" op te ruimen. Honden moeten op de parkeerplaats en op het trainingsveld aangelijnd zijn. Tijdens de les mag de hond alleen los als de instructeur dat van u vraagt.
Belangstellenden kunnen tijdens de lessen op de verharde weg aan de zijkant meekijken. Kinderen zijn op het trainingsveld niet toegestaan. Wij zijn te gast bij Verpleeghuis Nieuwe hoeven. Wij zijn dankbaar als u dat ook respecteert.

Als u een keer verhinderd bent, meld u dan tijdig af op telefoon 06-30038808.