Wat heeft u nodig tijdens een hondentraining?
Om de samenwerking tussen u en je hond zo goed mogelijk te laten verlopen zijn een paar zaken vereist.
Als eerste: een leren lijn met leren halsband. Een leren lijn en leren halsband werkt het prettigst voor u en je hond.

Belonen.
Voor belonen zijn hondenbrokjes heel belangrijk. U gebruikt zo nu en dan een brokje om aandacht van je hond te vragen en om  je hond te belonen. Door het belonen van je hond met stem of brokje zal je hond het fijn vinden om met u samen te werken.

Verantwoorde cursus Baas & Hond
Ontspannen trainen met je hond. Brug, wip, evenwichtsbalk, hoogtesprong, breedtesprong, slalom, speuren, tunnel, apporteren enz. Bij deze cursus ligt de nadruk op de samenwerking tussen Baas & Hond, waardoor de band tussen u en je hond wordt versterkt. Honden die voldoende geestelijk worden gestimuleerd, vertonen minder probleemgedrag.
De cursus is geschikt voor alle sociaalvaardige honden, ongeacht welke leeftijd. Voor pups en jonge worden de oefeningen en toestellen aangepast. Instroom van pups en jonge honden is vaak mogelijkheid op zaterdagmorgen.

Geen verplichte theorieles.
Voor onze cursisten geen verplichte theorieles en verkoop praatjes over speeltjes, hondenvoer enz. Alles wat een eigenaar moet weten over zijn/haar hond wordt in de 15 praktijklessen ruimschoots besproken.

Team Stichting Dierenzorg.