Combicursus

Puppy & Basiscursus.
Het opvoeden van een pup is een belangrijke taak voor het baasje en haar gezin. Het begint zodra de puppy in huis komt en het vraagt niet alleen veel tijd maar ook inzet en vooral begrip van alle gezinsleden. Met een pup kom je steeds vaak voor verrassingen te staan. Zij heeft geen aandacht voor het baasje en vindt haar omgeving veel leuker of interessanter. De grootste problemen ontstaan, omdat wij het gedrag van de pup niet begrijpen. En dat kan tot ongewenst gedrag leiden. Een goed begin is dus eigenlijk meer dan het halve werk! Dit goede begin vormt de kern van deze cursus. Door met kleine groepen van 6 honden te werken, krijgt iedere pup en elk baasje voldoende aandacht. Van het baasje wordt een serieuze inbreng verwacht, een belangrijke voorwaarde voor Veel aandacht wordt besteed aan de basis-elementaire gehoorzaamheid, zoals het volgen van de baas, het leren zitten en liggen. Maar ook het commando ‘blijf’ en ´wacht”. U leert te begrijpen hoe een hond denkt en communiceert. Dit is van belang om het gedrag goed te kunnen interpreteren en daarop in te kunnen spelen. In deze cursus is voldoende tijd ingebouwd voor vragen en individuele begeleiding, maar ook veel ruimte voor spel, knuffels en plezier.

Voor wie bestemd
Voor alle puppy-eigenaren die het leuk vinden om in kleine groepjes een intensieve begeleiding te krijgen en een goede band op te bouwen, die is gebaseerd op wederzijds respect en vertrouwen.