Aaiproject

De Nieuwe Hoeven en Vierhoven in Schaijk bezoeken we regelmatig  met het Aaiproject. Tijdens het bezoekuurtje komen vaak levendige herinneringen over vroeger naar boven. Zowel de vrijwilligers, leiding als de bewoners ervaren het bezoek dan ook als zeer waardevol en ontroerend. De liefde van de hond voor de mens is onvoorwaardelijk groot. Honden vragen niets van de bewoners, geven alleen maar liefde. Wanneer een hondje bij een van de bewoners op schoot zit, gebeurt er gewoon wat met zo'n persoon. We merken dat dementerende ouderen positief reageren op ons bezoek. Veel bewoners hebben vroeger een hond of kat als huisdier gehad. Dat is vaak al een opening om weer even terug te gaan in het verleden van de bewoners en daarover weer te kunnen praten.

Met het Aaiproject proberen we dementerende ouderen geluksmoment te laten beleven. Helpt u mee? Fantastisch om te zien dat u mee wilt helpen het Aaiproject te laten groeien en daardoor meer dementerende mensen te bereiken.

Onze vrijwilligers zijn het gezicht van het Aaiproject en om die reden zijn ze representatief, sociaal vaardig en hebben hun hart op de juiste plaats zitten.

Vindt u het leuk om met ouderen om te gaan? Lijkt het u leuk om met een groep enthousiaste vrijwilligers iets voor ouderen te betekenen? Bent u in staat om op vaste tijden (meestal 1 a 2 keer per maand) een dinsdag ochtend een uurtje vrij te maken om met uw hond op bezoek te gaan in een zorgcentrum Schaijk? Is uw hond opgevoed en sociaal? Is uw hond goed verzorgd en zonder ongedierte? Beleeft uw hond er plezier aan om door andere mensen geaaid en geknuffeld te worden? Geef u dan op als vrijwilliger voor het aaiproject. Als u zich als vrijwilliger aanmeldt bij Stichting Dierenzorg maken we een afspraak om bij u op bezoek te komen. Er wordt vooral gekeken of uw hond geschikt is om mee te doen met het aaiproject. Stichting Dierenzorg probeert zoveel mogelijk om een leuke mengeling van grote en kleine honden samen te stellen. De vrijwilligers werken tijdens het bezoekuurtje samen met personeel en activiteitenbegeleidsters.
Heeft u een sociaal hondje en tijd? Meld u zich dan aan. Laat u medemens ook een uurtje genieten van uw hond!

Opgaven via info@stichtingdierenzorg.nl of José van der Ven (co÷rdinator) telefoonnummer 0486-414058 / b.g.g. 06-30038808.

Lever uw oude mobieltje of lege cartridges bij ons in voor KNGF Geleidenhonden.